پکن، چین: شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) تحقیقات تأثیر اقتصادی 2024 (EIR) امروز فاش کرد که بخش مسافرت و گردشگری چین قرار است تا پایان سال جاری رکوردشکنی 12.62 تریلیون ین را به اقتصاد ملی تزریق کند. .
با مشارکت آکسفورد اکونومیکس، یک رهبر جهانی در پیشبینی اقتصاد جهانی، آخرین تحقیقات WTTC نشان میدهد که هزینههای سفر داخلی نیز امسال به ارتفاعات جدیدی خواهد رسید – انتظار میرود در سال 2024 6.79 تریلیون ین به اقتصاد چین کمک کند.
طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، انتظار میرود اشتغال در سفر و گردشگری ۱۰.۶ درصد از کل مشاغل کشور را در سال جاری تشکیل دهد، اگرچه تنها ۲ درصد کمتر از سطح ۲۰۱۹ است.
با این حال، با وجود این رشد در سهم تولید ناخالص داخلی و با بازگشت تعداد مشاغل به سطوح قبل از همهگیری، انتظار میرود هزینههای بازدیدکنندگان بینالمللی در سال جاری بیش از 25 درصد کمتر از سطح سال 2019 باقی بماند.
یکی از آخرین اقتصادهای بزرگی که پس از همه گیری کووید-19 مرزهای خود را بازگشایی کرد، بازگشایی دیرهنگام چین به روی بازدیدکنندگان بین المللی در سال 2023، تأثیر قابل توجهی بر بهبود کامل سفر و گردشگری داشت.
جولیا سیمپسون، رئیس و مدیرعامل WTTC، گفت؛ «در حالی که بخش مسافرت و گردشگری چین با بهبودی قوی هم در سهم اقتصادی و هم در هزینههای سفر داخلی، نشانههایی از انعطافپذیری نشان داده است، بازگشایی بسیار دیرتر به معنای کاهش سرعت هزینههای سفر بینالمللی است.
روند جدید و سادهتر درخواست ویزا مطمئناً گامی در مسیر درست است و امسال و سال آینده باید بازدیدکنندگان بیشتری از خارج از کشور را ببیند.
نگاهی به سال 2023
سال گذشته، سفر و گردشگری چین 9.2 تریلیون ین به اقتصاد کمک کرد که 24 درصد کمتر از سطح سال 2019 بود، و در حالی که مشاغل در این بخش تقریباً 16 درصد افزایش یافت، تعداد کل افراد شاغل در این بخش 4.8 میلیون ین کمتر از اوج قبلی باقی ماند. در 77.47MN.
هزینههای مسافران داخلی نیز در سال گذشته رشد آهستهتری را تجربه کرد و به کمی بیش از 5 تریلیون ین رسید، یعنی 17.2 درصد نسبت به سال 2019، در حالی که هزینه سفرهای بینالمللی کمی بیش از 406 میلیارد ین – تقریباً 58 درصد عقبتر بود.
در سراسر شمال شرق آسیا
انتظار میرود سفر و گردشگری در شمال شرق آسیا در سال جاری بیش از 29 درصد رشد کند و به رکورد 2.3 تریلیون دلار برسد، در حالی که مشاغل میتوانند به بیش از 89.5 میلیون ملیون برسند که دقیقاً کمتر از سطح سال 2019 است.
انتظار میرود که هزینههای بینالمللی امسال به بیش از 250 میلیارد دلار برسد، در حالی که هزینههای بازدیدکنندگان داخلی قرار است به بالاترین رقم تاریخ 1.2 تریلیون دلار برسد و تقریباً 10 درصد از سطح قبل از همهگیری فراتر رود.
منبع:wttc